Categorieën
Pagina's
Er zijn geen producten in de winkelwagen.
Menu
 

Aarden verbetert de stofwisseling en verlaagt stress, 2 factoren die het afvallen bevorderen.

Aarden verbetert het metabolisme.
Uit testen blijkt, dat als je geaard slaapt, het stofwisselingsproces beter gaat functioneren, waardoor het gemakkelijker wordt om gewicht te verliezen.

Aarden verlaagt stress (zie hieronder het onderzoek dat aantoont dat stress bij vrouwen kan leiden tot gewichtstoename) en zorgt voor een natuurlijker verloop van de Cortisol niveaus.
Het hormoon cortisol zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel stijgt waardoor je energie en doorzettingsvermogen krijgt. Cortisol stimuleert je eetlust en zorgt voor vetopslag. Cortisol is een belangrijk hormoon dat het lichaam energie geeft in stress situaties, het zorgt er bijvoorbeeld voor dat je jezelf af kan weren of hard kan wegrennen van een gevaar. Ook bij andere vormen van stress, zoals bij een te hoge werkdruk of ziekten, maar ook bijvoorbeeld bij te weinig slaap, een ongezond eetpatroon, zorgen of teveel sporten maakt het lichaam cortisol aan. Als je continu last hebt van stress kan een te grote afgifte van cortisol leiden tot gewichtstoename en kun je zelfs in een burn-out terecht komen. 
Door een te hoge insuline- en/of cortisolproductie van het lichaam raken je hormonen uit balans, en dit heeft bijna altijd een toename van buikvet tot gevolg. Als je teveel cortisol aanmaakt heb je bovendien ook veelal een wat bol gezicht, een dikkere nek en meer vet op je bovenarmen.

Bij een proef met ratten, waarbij de groep werd verdeeld in een geaarde groep en een niet geaarde groep, bleek de geaarde groep na 1 jaar ongeveer 11% minder gewicht te hebben dan de niet geaarde groep. Beide groepen kregen exact hetzelfde dieet. Het enige verschil is, dat de kooi van de ene groep geaard was en de andere groep niet.

Er zijn nog maar weinig testen met groepen mensen gedaan, maar we horen regelmatig, dat mensen het gemakkelijker vinden om gewicht te verliezen nadat ze zijn gaan aarden. Naast een beter werkend metabolisme en een natuurlijker cortisolniveau heb je minder last van behoefte om tussendoor van alles te eten (snoepen).

Een Amerikaanse arts, Laura Koniver, heeft in 2012 een 12 weken durend onderzoek gedaan naar de relatie tussen aarden en gewicht. De deelnemers werd gevraagd om dagelijks minimaal 2 maal 30 minuten de aarde met blote huid aan te raken voor een periode van 10 weken. Dit mocht buitenshuis met blote voeten of binnenshuis met behulp van een aardingsproduct van Earthing. Wekelijks werden de veranderingen bijgehouden op het gebied van gewicht, pijn, stress, slaap, energieniveau en algehele stemming.
Na 10 weken van aarden voor minimaal 2 maal 30 minuten per dag rapporteerden 100% van de deelnemers:
* een verbeterd activiteiten niveau
* een verminderd stress niveau
* een normalere eetlust en verminderde neiging tot snoepen
en 75% van de deelnemers rapporteerden daarnaast
* verbeterde slaap
* verbeterde stemming
* verbeterd energie niveau
* vermindering van chronische pijn problemen
En wat was bijzonder: deelnemers met chronische pijn problemen hadden minder pijn, deelnemers zonder pijn problemen verloren gewicht. 
Het contact maken met de aarde zorgde ervoor dat het lichaam daarmee aan de slag ging, wat de grootste prioriteit had.

Tweederde van de deelnemers die weinig of geen chronische pijn problemen hadden aan het begin van het onderzoek waren degenen die een duidelijke verandering in hun gewicht hadden. De meesten verloren 2 tot 6 kg in slechts 10 weken, waarbij ze niets aan hun levenswijze veranderden dan alleen te aarden (dus geen dieet en geen extra oefeningen).

Uiteraard adviseren wij naast aarden een gezonde leefstijl als u wilt afvallen.

Stress vertraagt de stofwisseling
Stress kan de stofwisseling van vrouwen vertragen en tot gewichtstoename leiden. Dat blijkt uit een onderzoek van Ohio State University.
Aan het onderzoek deden 58 vrouwen van gemiddeld 53 jaar mee.
Ze kwamen twee keer naar de kliniek om een maaltijd van 930 kilocalorieën te nuttigen die vergelijkbaar was met een snelle fastfood-hap, zoals hamburgers met friet.
De ene maaltijd bevatte veel verzadigd vet, de andere meer onverzadigd vet. Daarnaast werd gevraagd hoeveel ze in de 24 uur voor de maaltijd hadden bewogen, hoe ze zich gevoeld hadden en of er stressvolle dingen waren gebeurd.
Energieverbruik:
Vlak voor de maaltijd mochten de deelneemsters een halfuur uitrusten en werd hun energieverbruik gemeten. Na het eten werd zeven uur lang hun metabolisme gemeten aan de hand van hun in- en uitgeademde lucht en hun bloedwaarden.
Vrouwen die de dag voor de maaltijd last hadden gehad van stress, bleken 104 calorieën minder te verbruiken dan ontspannen deelneemsters. Bovendien hadden de gestreste vrouwen meer insuline in hun bloed, wat bijdraagt aan de opslag van vet. Welke maaltijd ze hadden gegeten, maakte weinig uit.
De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het tijdschrift Biological Psychiatry.
Conclusie: Omdat aarden het stress niveau verlaagt, zal het stofwisselingsproces verbeteren, waardoor er meer calorieën verbruikt worden en er minder vet wordt afgezet. Dit bevordert afvallen!
Ons advies is om zo veel mogelijk te aarden, dus zowel 's nachts geaard slapen met behulp van een aardingslaken als overdag bij stress op het werk met behulp van een aardingsmat. En ga, indien mogelijk, af en toe eens naar buiten op blote voeten: heerlijk ontspannend!


 

 
​​
 

        KLANTENSERVICE

 
   
7dadc29228bb6e37d70dc4cf879fc75d.png
Wij versturen uw pakket COneutraal
met pakketdienst DPD.
 
 
​​
 

        INFORMATIE

 
   





 
 
 
 

         POLICY

 
   
152cd7ed0675b55188df150b51885966.png
44b13e0f1f8a2058f82f639744070225.jpg
Certificaat 2013
Earthing Nederland plantte 1600 bomen
Ook in 2014 en 2015 zijn weer vele bomen

geplant via trees for all